21 Ekim 2015 Çarşamba

Reklamlardaki Doğruluk ve Dürüstlük

Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliğine Göre Reklamlardaki Doğruluk ve Dürüstlük

Reklamlar, ekonomik ve sosyal sorumluluk bilinci içinde ve haksız rekabete yol açmayacak şekilde ve ortalama tüketicinin algılama düzeyi ile reklamın tüketici üzerinde olası etkisi göz önünde bulundurularak doğru ve dürüst hazırlanmalıdır (Yön. m. 7/1-2-3). 

Reklamlar tüketicinin güvenini kötüye kullanamaz ya da onun tecrübe ve bilgi eksiklerini istismar edemez. Reklamlar hiçbir konuda (ürünün yapısı, kullanım şekli, kullanım ömrü, teknik özellikleri, faydası, riski, miktarı; hizmetin nitelikleri; kredili satışta ödeme şartları; teslim, değiştirme, garanti, yedek parça ve tüketicilerin yasal hakları başta olmak üzere) tüketiciyi doğrudan veya dolaylı yanıltabilecek ifade ya da görüntüler içeremez (Yön. m. 7/4-5). 

Reklamlarda, tüketicinin sahip olduğu yasal haklar, tüketicilere fazladan sunulan bir hak gibi gösterilemez. Reklamlar; hiçbir kişi, kurum veya kuruluşu, ticari ya da mesleki faaliyeti, malı ya da hizmeti, reklamı veya markayı aşağılayamaz, açıkça alay konusu edemez ve benzeri bir biçimde kötüleyemez. Reklamlarda; bir kişi veya kuruluşun adı veya amblem, logo ve diğer ayırt edici kurumsal kimlik unsurları, tüketicinin yanıltılmasına yol açacak şekilde kullanılamaz; bir kişi adından ya da bir firma, kurum veya kuruluşa ait ticaret unvanından fikri ve sınai mülkiyet hakkından veya bir reklam kampanyası ile sağlanmış bulunan itibardan haksız olarak yararlanılamaz. Reklamlar, başka bir reklamın; metni, sloganı, görsel sunumu, müziği, ses efektleri ve benzeri unsurlarını tüketiciyi yanıltacak ya da karışıklığa yol açacak biçimde taklit edemez. Reklamlarda bir mal veya hizmet, koruma altındaki bir marka veya ticaret unvanına sahip başka bir mal veya hizmetin taklidi veya kopyası olarak sunulamaz.

Reklamlarda yer alan; araştırma sonuçları veya bilimsel yayınlardan yapılan alıntılar çarpıtılamaz, istatistikler gerçekte olduklarından farklı sonuçlar doğuracak biçimde sunulamaz, bilimsel terimler yanıltıcı biçimde kullanılamaz, ve iddialar, gerçekte sahip olmadıkları bir bilimsel temele sahipmiş gibi gösteren bilimsel terminoloji ve ifadeler içeremez (Yön. m. 7/8).

Av. Ferman Kaya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder